SLOT VILABELLA 2022
CAMPIONAT:
El campionat 2022 consta de 7 proves,
comptant els cinc millors resultats.
CALENDARI:
19
març
9
abril
7
maig
28
maig
2
juliol
15
octubre
5
novembre
REGLAMENT ESPORTIU 2022
1. PISTA:
Fabricada en plàstic de la marca Ninco de 6
carrils a escala 1/32. No es podrà afegir cap tipus de substància als neumàtics
per a alterar la seva adherència o
netejar-los exceptuant el proporcionat per l'organització (alcohol de 96º).
2. CATEGORIES:
S’estableixen dues categories la GT1 i la GT2 amb les seves respectives
puntuacions i classificacions.
Al final del
campionat, el darrer classificat de la GT1 passarà a la categoria GT2 i el
primer d’aquesta categoria, passarà a la GT1
Hi haurà trofeus pels tres primers
classificats de cada categoria.
3. INFANTILS:
En aquesta categoria hi poden participar
tots els menors de 15 anys. Segons la participació es poden dividir en diferent
subcategories.
4. DESENVOLUPAMENT DE LA CURSA:
Sistema de curses: Es correrà cinc
minuts per carril (3 minuts en la categoria infantil). No es podran tocar els vehicles
un cop acabada cada mànega fins que ho indiqui el director de cursa.
Canvi de carril: L'ordre de canvi
de carril serà el següent: 1-3-5-6-4-2 i serà efectuat pels comissaris, mai
pels pilots.
Classificació final: El guanyador és el
pilot que hagi recorregut el major nombre de voltes de tots els participants en
la cursa final. En cas d'empat a voltes es determinarà el guanyador per la seva major proximitat a
la meta (normalment anomenada coma).
A la finalització
de cada canvi de carril s’informarà a tots els pilots del número de voltes a fi
de tenir en compte de no obstaculitzar la cursa a pilots que estiguin lluitant
pels primers llocs.
5. EMPATS:
En cas d'empat es consultaran les comes i
en cas de que continuí l’empat serà el guanyador el que marqui el major nombre
de voltes en una màniga i si segueix l’empat es comprobarà la volta ràpida.
6. COMISSARIS:
La funció dels comissaris serà la de
col·locar els cotxes en el carril, si aquests es surten en la zona que tenen
assignada durant tota la cursa. Fer de comissari serà obligatori per a tots els
pilots inscrits en la cursa, el lloc serà designat pel director de cursa. En
cas d'incompliment es procedirà a l'exclusió del pilot de la cursa. El protocol
establert per a la col·locació d'un cotxe és: primer es retira el vehicle que
destorbi el pas a uns altres, sent el cotxe que provoca l'accident l'últim a
ser col·locat. El comissari té l'obligació d'informar al director de cursa
d'una conducta antiesportiva, en un accident, de qualsevol pilot perquè es
pugui prendre nota del succés.
7. MANIPULACIONS DEL VEHICLE:
Quedarà prohibida qualsevol modificació al
cotxe una vegada hagi estat verificat i es trobi en el parc tancat sinó és per
expressa indicació del director de cursa. Durant la cursa, únicament es podrà
arreglar el cotxe en temps d’aquesta, no es podrà manipular el cotxe durant els
temps morts ni entre els canvis de carrils.
Si durant la manipulació del vehicle, el temps s’exhaureix, no es pot
seguir manipulant aquest fins al començament de la propera màniga. Les peces de
la carrosseria que es trenquin durant la cursa i siguin obligatòries hauran de
ser fixades en el seu lloc, en el desenvolupament de la competició sent el
director de la cursa l’autoritzat a parar un cotxe si creu que necessita fixar
algun element de la seva carrosseria.
La reparació del cotxe s’haurà de fer en
les tres voltes posteriors a la pèrdua de la peça. Es podrà fer ús, per reparar
el cotxe, tant de pegament com de cinta adhesiva.
8. VERIFICACIONS - PARC TANCAT:
En qualsevol moment de la carrera, el
director de la mateixa pot realitzar la verificació dels cotxes que consideri
oportuns, deixant en parc tancat únicament els que compleixin el reglament
tècnic. Únicament es podran inscriure un cotxe per pilot.
Parc tancat: Els cotxes
romandran dins del parc tancat en tot moment, no podent-se manipular ni per
pilots, ni per l'organització que no siguin responsables del parc tancat.
Abans d’entrar a Parc tancat tots els
pilots hauran de netejar obligatòriament els pneumàtics amb l’alcohol de 96º i
el drap que subministrarà l’organització. El no compliment d’aquesta norma serà
motiu de sanció (veure taula de sancions).
Reclamacions: Si per qualsevol
raó un pilot inscrit desitja formalitzar una reclamació a l'organització per a
la verificació d'algun cotxe participant, aquesta haurà de ser per escrit
(segons imprès que facilitarà l’organització), dirigides al director de cursa,
signada pel pilot i acompanyada d'un dipòsit de 30 € durant els 30 minuts
posteriors al final de cursa. En cas que la reclamació prosperi a favor del
demandant aquest dipòsit serà retornat.
9. VOLTATGE:
Es competirà a un voltatge fix que
designarà el director de cursa en funció de la categoria.
Habitualment serà entre 10 i 12v els
sèniors i entre 9 i 10v les curses infantils.
10. PUNTUACIÓ:
Puntuaran tots els participants en la cursa
de la següent manera: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, i 1 punt la resta de pilots.
S’establiran classificacions específiques per cada categoria.
Si al final del campionat hi ha dos pilots
empatats a punts quedarà per davant el que més nombre de victòries tingui en el
campionat, o bé segons llocs, o bé tercers llocs, etc. Si l’empat persisteix el
guanyador serà el millor classificat en la darrera cursa de cada categoria.
Al final del campionat seran descomptats els
dos pitjors resultats, en les categories que puntuïn.
11. HORARIS:
Les curses es disputaran els dissabtes amb
el següent horari:
Entrenaments 21:30. Cursa 22:30.
L’horari de la categoria infantil és el
següent:
Entrenaments 16:00. Cursa 17:00.
12. INSCRIPCIONS I PREMIS
La quota pot variar segons si la inscripció
inclou el cotxe.
Preus no socis: Les dues primeres curses
gratis, la tercera 10 € i la resta a 5 € cadascuna. Inscripció per tota la
temporada: 15 €
La cursa del dia 15 d’octubre es considera
especial i tindrà un cost de 5 € pels pilots no socis.
Tots els participants rebran trofeus i
obsequis, al finalitzar el campionat.
Per optar a qualsevol dels premis cal
participar un mínim de quatre curses.
13. DRETS DE L'ORGANITZACIÓ:
- Modificar
o ampliar el reglament en els punts que consideri oportuns amb un mes
d’antelació abans de la seva entrada en vigor.
- Dret
d'admissió de pilots o espectadors considerats problemàtics per al bon
funcionament de la prova, sense necessitat de donar cap tipus d'explicació
prèvia.
- Drets
sobre la publicitat de la cursa, així com el material escrit i audiovisual
que d'ella s'extregui amb plena potestat sobre les còpies. Interpretació
de possibles ambigüitats del reglament sense cap tipus d’explicació.
- L'Organització
no es fa responsable dels danys ocasionats a persones o coses per part de
tercers.
- Modificació
per part de la comissió tècnica dels reglaments tècnics de cada categoria
a fi d’homologar els nous recanvis/productes que surtin al mercat.
14. DIRECTOR DE CARRERA
Serà l’únic capacitat per a decidir les
pauses que es puguin originar en una mànega, la seva decisió serà inapel·lable.
La cursa només s’aturarà per un motiu justificat (falta de tensió en la pista,
mala col·locació de pianos, no comptabilització de voltes en un o varis
carrils, problemes de connexió en comandaments imputables a l’organització...),
però mai per un error extern a l’organització (mal funcionament d’un vehicle,
sortida de pista o caiguda a terra d’un o varis vehicles, errors en un
comandament extern a la connexió, trencament d’un o varis cotxes...)
Tots els pilots que estiguin competint
hauran de fer cas a les indicacions del Director de cursa, en cas
d’incompliment per part d’un o més pilots aquests seran penalitzats segons
estableix l’apartat de sancions.
Els Directors de cursa de la temporada
seran: Xavi Aguadé i Marcel Rovira.
Si el Director de cursa està competint,
aquest designarà a un altre perquè faci les seves funcions. En cas de competir
els dos en una mateixa màniga es designarà un tercer.
El Director de cursa podrà verificar
qualsevol cotxe en qualsevol moment de la cursa.
15. INFRACCIONS I
SANCIONS:
Per
a garantir els mateixos criteris sancionadors per a tots els participants, tant
per a les infraccions de caire esportiu com per a les de caire tècnic,
s’estableix un quadre de sancions. Totes aquelles infraccions no previstes,
queden a criteri del Director de cursa.
15.1.
Esportives.
La
primera amonestació és sempre verbal i no implica sanció.
A) Infraccions Lleus:
Infracció |
Sanció |
Primer avís a un comissari per desatendre la seva tasca |
0 voltes |
Segon avís al mateix comissari per la
mateixa falta |
3 voltes |
Tercer avís al mateix comissari per la
mateixa falta |
10 voltes |
Molestar als pilots amb al·lusions
verbals |
5 voltes |
En cas de reincidència en el punt
anterior. |
10 voltes |
Conducció no esportiva |
10 voltes |
B) Infraccions Greus:
Infracció |
Sanció |
Retard injustificat (a criteri del
Director de la cursa) en el lloc de comissari. |
10 voltes |
Fer aturar la cursa per causa
injustificada. |
10 voltes |
No netejar els pneumàtics abans de la
seva entrada al parc tancat |
10 voltes |
Irregularitats en aspectes mecànics del
cotxe |
10 voltes |
C) Infraccions Molt Greus:
Infracció |
Sanció
|
Reiterada manca d'educació i/o respecte
envers altres participants/ organització |
Exclusió |
Infracció de les normes fixades de
menjar, beure o fumar |
Exclusió |
No realitzar funcions de comissari |
Exclusió |
Manipulació del vehicle fora del temps de
cursa sense autorització prèvia del director de cursa |
Exclusió |
Segon avís de conducció no esportiva |
Exclusió |
Totes les decisions són inapel·lables i inqüestionables. Si en algun moment la
Comissió tècnica – esportiva (els directors de cursa) creguin oportú retirar una sanció, es farà
constar en un comunicat oficial i es validarà o compensarà el resultat del pilot
sancionat a criteri de la comissió.
Durant
la setmana següent a cada cursa la comissió tècnica revisarà tots els incidents
que hagin ocorregut en aquesta i prendrà resolució a les reclamacions que
s’hagin produït i podrà revisar les sancions que s’hagin proposat.
Totes
les sancions no previstes en el reglament quedaran sotmeses a criteri de la
Comissió Tècnica Esportiva.
Entenem que el nombre de voltes en que es
sancionen les faltes es treuen del total que ha recorregut el pilot sancionat
durant la màniga.
En cas de reincidència en una falta Molt
Greu, serà motiu de la desqualificació total del campionat on s’hagi comès la
infracció
Totes les
sancions són acumulables.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada